Hur vi arbetar med våra kunders möjligheter till inflytande i den egna vårdsituationen.
Floragårdens Hemtjänst arbetar för att kunderna från början ska ha ett stort inflytande över sin vårdsituation, genom att i genomförandeplanen komma överens om hur kunden vill ha det. Genomförandeplanen utvärderas en gång i halvåret, eller så fort behov föreligger.
Floragårdens Hemtjänst personal har ett rehabiliterande arbetssätt, så att kunden bibehåller sina funktioner i mesta möjliga mån.
Floragårdens Hemtjänst ger den mertid till personalen som detta kräver.
Floragårdens Hemtjänst ser anhöriga och närstående som en resurs i vårdarbetet, genom regelbundna gemensamma samtal och aktiviteter.
Floragårdens Hemtjänst personal är de flesta utbildade undersköterskor, vårdbiträde eller med mycket erfarenhet. Olika språk finns representerad bland personalen.
Floragården Hemtjänst samarbetar i hälso- teams möten, med sköterska,fysioterapeut o arbetsterapeut, för att kunden ska få den bästa vården och träningen.